NOVOSTI

Duh i psihologija, homeopatija straha

Strah i oprez

Strah i oprez koji se može doživjeti kao strah, obično nisu isto i ne mogu se jednakim pristupom i metodama riješiti.
Strah je daleko složeniji i iracionalniji doživljaj i zahtijeva sveobuhvatnije i složenije prepoznavanje i tumačenje.
S oprezom je nekako lakše jer često potiče iz izvora stvarnog iskustva, jasnije su slike, misli, emocije … i na osnovu toga lakše je dokučiti „parametre“ za njegovo rješavanje. Često je samo potreba dodatnog truda da se o nečemu više spozna, pročita, raspita, nauči … jer ponekad i sama naša inertnost ili lijenost, nenavika da istražujemo stvari i probleme, može biti začarani krug koji sami sebi stvorimo i sebe sabotiramo. Dakle, i prenaglašen oprez zahtijeva volju, napor i suočavanje.

Strah

Strah je vrlo osoban i složen doživljaj, može biti kao misaona, emocionalna ili tjelesna uznemirujuća unutarnja nelagoda. Može biti osjećaj nečeg prijetećeg iz vana. Čak, i jezično u različitim jezicima strah se izgovara, riječ se emitira iz različitih dijelova tijela … iz prsnog dijela kao fear eng. Ili die Furcht na njemačkom, u našem jeziku pak strah kao nešto izvan nas, prijeteće i odzada s leđne strane. Vrlo je glasovno složene riječi i kao zvučni doživljaji zvuče riječi die Angst, anxiety kao nešto prijeteće odozgo, kao zapovijed, uglavnom izvana … kao i panic, fobija upućuju pak na različite doživljaje i nešto unutarnje kao neku vrstu uznemirenosti.
Strah je nekad „nijem ili vrlo bučan stranac“ u nama ili „poznanik, ružan pratilac“ kojem se ne nadamo i koji nas prati kroz iskustvo života. Prouzročen je uglavnom nekom proživljenom ili urođenom nelagodom, tlačenjem, mukom i poniženjem kao nemoć čovjeka da riješi neku životnu situaciju i prođe kroz iskustvo. Osim, ako je neki ispravan izazov volje, želje, potrebe i odluke za rast i podizanje razine iskustva, znanja, spoznaje, mudrosti i ljepote, jer ga tad prate druge motivacije, spremnost i inteligencije, sreća da se dokuči nešto više.
Strahovi su kao neke ružne mrlje ili otisci ranijih ili urođenih iskustava, zbog čega smo često sami sebi „nejasni i ružni“. Kada ih previše osjećamo i doživljavamo, kao i kad ih ignoriramo ili neoprezno srljamo ponoviti isto iskustvo, znači da su još u nama, ali se svatko na svoj način obračunava ili stvara privremene saveze s vlastitim strahom. Strah je često zarazna vibracija, i zaraznija više od ugodnih doživljaja!!! I često ima „svoje argumente i vokabular“ da uvjeri da je postojan i stvaran. Kaže se u strahu se velike oči, ali i sve druge percepcije su pojačane. Strah je kao jedno „posesivno i ljubomorno stanje“ koje drži čovjeka izvan ugodnih doživljaja, privlači osobu i druge da se bave samo s tim, ili ako je drugačije opet je u odnosu na taj doživljaj kao bijeg ili samozavaravanje.
Čak i uporni fizički simptomi, kao senzacije i bolovi u samo određenom dijelu tijela, ne mogu se u liječenju rasčistiti, ako se ne dotakne razina početne traume i to je obično neki šok upisan u taj dio tijela, obično kao neki osjećaj stisnutosti, nemoći i straha. U pravilu sve nelagode koje čovjek nosi u sebi posljedica su proživljenih ili naslijeđenih trauma, nemoći snalaženja, poniženja i sl … u određenim situacijama.
Kad se u tretmanu dotakne ta trauma, kao neko tamno mjesto u tijelu i cijelom biću, potrebno je liječiti taj doživljaj, zapis, traumu i strah od ponavljanja. To su vrlo duboko zarobljene razine u čovjeku, i put do slobode je vrlo individualan i traži sve pristupe psiho – emocionalne, duhovne, duševne i tjelesne jer trpi cijelo čovjekovo biće. Često zbog samo naših strahova biramo kako ćemo živjeti, s čime se baviti, strahom privlačimo ili odbijamo druge u naš svijet i sl … Zbog strahova često propustimo izvrsne prilike i ponude koje nam sam život donosi.
Život modernog čovjeka je toliko „uvjetovan i programiran“ i osjećati se dobro i sigurno je gotovo nemoguće. Nemoguće je odraditi sve tzv. zahtjeve odrastanja, odgoja, obrazovanja, karijere, osobnog i obiteljskog života, i druge društvene uloge koje su danas nametnute u modernom stilu života … zbog čega se kao pojedinci osjećaju nedovoljno sposobni, pametni, nesretni jer ne mogu u prosječnom životnom vijeku nagomilati toliko znanja, statusa i bogatstva, raznih odnosa, provoda i iskustva da bi se osjećali ostvareno. U stvari, izvanjska manifestacija življenja i života ne dopušta pristup onoj najdubljoj intimi sa samim sobom. Taj raskol u osobi, ne dopušta niti povezivanje s drugima, i zato trpe najvažniji odnosi u obitelji, s partnerima, istinska prijateljstva … kao ljubav i povjerenje. Nema istinskog susreta sa sobom, s drugima i sve je nekako „na posudbu i privremeno“. Bez „baze u sebi“ čovjek je jako podložan i osjeća se nesigurno, prijemčiv na strahove, ujedno postavlja sebi ograničenja za neko dublje životno ostvarenje. Moderni život je postao „nemjerljiv konzumerizam“ u svim vidovima i oblicima, gdje je teško odrediti vlastite granice i osjećati se ugodno i normalno.
Nažalost, uvjerili smo se zadnjih godina da globalne strategije, ratovi, siromaštvo, migracije, pandemija, upravljanje klimom i zagađenje, moderne tehnologije u proizvodnji hrane, lijekova, i drugog u svakodnevnom življenju postaju upitni za zdravlje i život, djelovanje umjetne inteligencije spram čovjeka … neznanje o svim tim procesima, dinamika promjena i neizvjesnost. Potreban je oprez, dosta propitkivanja, traženje istina o dobrobiti svega … i donošenje vlastitih odluka.

Homeopatija i strah

Konstitucijski strah
U svim homeopatskim konstitucijama i različitim mijazmima prepoznati su strahovi naglašeno od neke posebne ugroze, situacije … Strahovi su uvijek odraz „nekog osobnog osjećaja slabosti i nesigurnosti“ i nasuprot onoga što nekome daje osjećaj i stvarnu sigurnost. Da bi ih se ublažilo potrebno je veliko strpljenje i pacijenta i homeopata. Čini se i kao konačni cilj, svrha i umijeće samog liječenja, jer dubina takvog rasterećenja i slobode, u čovjeku rastvara psiho- emocionalne i tjelesne spazme i stege duboko u samom biću.
Materijalističnije konstitucije će uvijek težiti osigurati se nekretninama i bogatstvom, u profitabilnim zanimanjima, s obiteljskim i drugim statusima i ugledom u društvu, ulagati u dobra zdravstvena i životna osiguranja i sl.. i to je danas postalo životna borba modernog čovjeka. Ovisno o kojem mijazmu je riječ, nekad je to usmjereno na čisto materijalno bogatstvo, karijeru i statuse, kod drugih ovisnost i navezanost svake vrste i posesivnost u obiteljskim odnosima i širim zajednicama, kao i o društvenoj podršci i institucijama, ili kao obsjednutost za dobro zdravlje i strah od smrti često dovode da osobe uopće ne „žive“, osjećaju strah od drugih ljudi, stalno preispituju najbolje načine življenja, prehrane, liječenja, rekreacije, zabave … i zaziru od najmanjega što bi to dovelo u pitanje. Naravno, postoji još toliko drugih strahova i potreba zaštićivanja.

Arsenicum je hipohondričan na sve što se tiče sigurnosti po zdravlje, životnu i materijalnu egzistenciju. U cijelom biću su prenaglašeni briga, nemir i strahovi od bolesti, zaraza i smrti, siromaštva, prevara, krađe i lopova. Vrlo je akutan, ali i moćan lijek za progresivnije upale i degenerativne promjene na organima.

Kalijeve konstitucije traže sigurnost u sigurnom, uređenom sustavu i grupi, obitelji, široj zajednici, državi kojoj pripadaju. Karakterizira ih osjećaj fizičke i opće slabosti, inertnost, potreba za zaštitom i izvjesnosti. Kalijevi lijekovi su dobri za starije i za osobe u manjim skupinama koje kao grupa bolje funkcioniraju, kao i u velikim sustavima, savezima, institucijama ( državne, vojne, obrazovne, religijske … ). U liječenju su kalijevi lijekovi velika pomoć kod kroničnih, progresivnih i degenerativnih bolesti.

Calcarea carbonica ima strah od potresa i općenito sve vezano za promjenu životne sredine od stanovanja do zajednice ili grupe s kojom živi. Ipak, bez obzira na vanjsku i unutarnju krhkost, izražavaju jednu strukturiranu inteligenciju i logičko razmišljanje, upornost i smisao za postavljanje života kakav im odgovara.

Phosphorus, fosforna konstitucija je razapeta između potreba vlastitog bića za slobodom, radoznalosti za novim, lepršavosti i nestalnosti i s druge strane velike empatije i suosjećanja prema drugima, i kao treće ipak jedne fizičke krhkosti, nemoći i manjka upornosti da izdrži do kraja u svim raznim interesima. Iscrpljenost, često od pretjerivanja, je zona kada nastupaju racionalni i iracionalni ( duhovi i nestvarna bića ) strahovi i povlačenje. Sam fosfor je jako zapaljiv kao plin, ali i ljudi u ovoj konstituciji imaju veliki strah od vatre i požara.

Mercurius, živa je jedna životno „moderna“ konstitucija zbog svoje nestalnosti, komunikativnosti, snalažljivosti i prilagodljivosti, manipulativnosti. Ima sve odlike sifilitične konstitucije zbog modernog stila življenja, podložnih bolesti i načina liječenja koji se tiču imuniteta i limfnog sustava, zaraznih i prenosivih, nervnih i drugih modernih bolesti. Unutarnji nemir u osobi širi se prema vani i drugima, kao nestalnost, sumnjičavost i manjak lojalnosti u privatnim odnosima i poslovima, i na kraju sama sebe dovodi u opasna i rizična iskustva. Nestalnost, nemir, sumnjičavost povezani su s raznim strahovima i nepovjerenjem koji znaju progoniti osobe u ovoj konstituciji, ali često i zbog osjećaja unutarnje praznine u sebi.

Ovo su samo neki skraćeni opisi homeopatskih konstitucija i njihovih strahova, i cilj je pronaći za svakog najsličniju prema strahu i drugim osobinama.

Lijekovi za strahove

Ipak, posebna grupa lijekova se izdvaja kao dobra pomoć u liječenju različitih stanja straha.

Gelsemium će pomoći u sučeljavanju s novim, nepoznatim životnim situacijama, ali i kod slabosti kada se osoba ne može nositi s već poznatim, posebno u periodu oporavka od bolesti i kada se mora vratiti u životni ritam i obaveze. Umor i mentalna, kao i neuromišićna slabost, nedostatak cirkulacije i jasnoće, glavobolje su često u slici ovog lijeka i osobi otežavaju dodatno u razmišljanju i odlučivanju. Česte su i govorne blokade, zbog čega se Gelsemium često prepisuje u liječenju otežanog ili potpunog nedostatka govora. Veliki je lijek za tremu kod upoznavanja s novim osobama, pred sastanke i nastupe, kod učenja i za oporavak nakon težih i iscrpljujućih bolesti.

Aconitum je izrazito klaustrofobičan i lijek za panični strah, ali to se odnosi i na neke životne situacije koje zarobljuju kao nemogućnost izlaska iz neke gušeće životne situacije, ili previše determiniranosti i ograničenja bilo koje vrste; veliki je lijek za strah od ponavljanja srčanog infarkta. Pokazao se od velike pomoći u zadnjim godinama zbog strahova za respiratorno i drugo zdravlje, životnu ugrozu, restrikcije, skučenost. O psihologiji straha koji pokriva i liječi ovaj lijek može se vrlo opširno razmatrati i pisati, i zato ga treba uvijek razmotriti kada se uoče vidljivi i dublji simptomi i nelagode.

U homeopatiji je često prepisuju lijekovi koji su dobra podrška nervnom sustavu, i zato pomažu osobama u borbi sa strahovima, kao kalijevi, natrijevi, fosforni, magnezijevi lijekovi obično u nižim potencijama. Kao i Staphysagria, Hypericum, ponekad i Belladonna ( ne treba je olako uzimati bez obzira ), Ignatia i drugi mogu olakšati stanje, ali ne znači da će do kraja riješiti određeni strah.
Općenito u liječenju strahova treba biti oprezan i detaljan da se pronađe glavni uzrok, i razjasni cijela slika kako se doživljava iznutra i manifestira u ponašanju i govoru, u podlozi neko psihičko ili tjelesno stanje, bolovi, uzimanje lijekova i opijata … i to je ipak za stručniji rad. Zato, ne treba olako uzimati i prepisivati napr. Stramonium, Opium, Belladonnu, Aconitum, Canabis i mnoge druge „stručne lijekove“ u višim potencijama, koji su opisani za strah na internetu, posebno za djecu, psihički i emocionalno osjetljive osobe.

povratak29. 10. 2023.     22:08:38

Duh i psihologija, homeopatija straha
JADIZAJNSTUDIO \ ZOKIDIZAJN
© 2012. - 2024. Homeopatsko savjetovalište